ABAKANO - coaching i szkolenia dla biznesu

Abakano coaching i szkolenia dla biznesu
niedziela, 24 maj 2015 16:38

Jak poprowadzić negocjacje z szefem? Chciałbym wiedzieć, jak rozmawiać z szefem, by osiągnąć to, co chcę.
Andrzej, 35 lat, Sales Manager w banku

negocjacje Panie Andrzeju, negocjowanie z własnym szefem dla wielu pracowników jest naprawdę trudnym zadaniem i sporym przeżyciem. Jeszcze przed spotkaniem pojawiają się silne emocje, które mogą utrzymywać się także w trakcie trwania rozmowy. Obawiamy się negatywnej oceny ze strony przełożonego i potencjalnych konsekwencji, będących wynikiem takiego spotkania. Dlatego tak ważne jest dobre przygotowanie, ponieważ ono studzi emocje, wzmacnia samoocenę pracownika i, co najważniejsze, prowadzi do satysfakcjonujących i partnerskich negocjacji. Odpowiedź na pytanie: jak przygotować się do negocjacji z szefem, znajdzie Pan tutaj. Ale pozostaje jeszcze kwestia samego prowadzenia rozmowy z przełożonym i pojawiające się kolejne pytania: jak postępować już podczas spotkania? Od czego zacząć? O co zadbać? Czym zakończyć? I właśnie teraz postaram się rozwiać kilka Pana wątpliwości w tej kwestii.

niedziela, 15 marzec 2015 15:23

Jak przygotować się do negocjacji z szefem? Chciałbym uzyskać podwyżkę, ale również interesuje mnie zmiana projektu oraz awans. 
Jarek, 31 lat, Senior Consultant, firma z branży IT

negocjacjePanie Jarku, to pytanie jest niezwykle ważne, ponieważ znakomita większość pracowników w żaden sposób nie przygotowuje się do rozmowy ze swoim przełożonym na tak ważne tematy, jak poziom ich wynagrodzenia czy awans. Najczęstszą praktyką jest jedynie utwierdzenie siebie w przekonaniu, że taka rozmowa powinna się odbyć i zakończyć dla nas sukcesem (oczywiście, zazwyczaj wszystko odbywa się w naszych głowach na chwilę przed spotkaniem), a następnie podbudowani silnymi emocjami, wkraczamy do gabinetu szefa. Po czym pada standardowe sformułowanie: Uważam, że ciężko pracuję, jestem bardzo zaangażowany w projekt i w związku z tym chciałbym otrzymać podwyżkę lub Pracuję w tej firmie już 3 lata i ani razu nie dostałem podwyżki. Sądzę, że tak nie powinno być lub Chciałbym się rozwijać, moje zadania są poniżej moich możliwości, myślę, że powinienem otrzymać już jakiś awans.

wtorek, 20 styczeń 2015 21:29

Czy można pracowników motywować czymś innym, niż tylko pieniędzmi? Czy pieniądze są dla ludzi zawsze najważniejsze?
Andrzej, 44 lata, menedżer w międzynarodowej firmie z sektora finansowego

motywowanie pracowników Pytanie, które Pan zadał, wciąż budzi bardzo wiele emocji i zapewne plącze się po głowie większości menedżerów. Z jednej strony absolutnie każdy pracownik chce otrzymywać sowite, a na pewno adekwatne do włożonej pracy, wynagrodzenie. Jednak z drugiej strony, wiemy, że odpowiednia podwyżka, chociaż powoduje radość, niestety rzadko jest zastrzykiem energii pobudzającym naszą motywację na długi czas. Zazwyczaj już następnego dnia po usłyszeniu wspaniałej nowiny od szefa, na głowę spadają nam codzienne problemy i obowiązki w pracy, i… okazuje się, że myśl o zasobniejszym portfelu przestaje robić na nas wrażenie, a na pewno nie napełnia nas ochotą do działania.

środa, 07 styczeń 2015 17:19

Jak przestać czuć się niewolnikiem korporacji? Jak wyznaczyć sobie priorytety w pracy i w życiu?
Kasia, 35 lat, pracuje w pionie sprzedaży klienta korporacyjnego w firmie ubezpieczeniowej

niewolnik korporacji Pani Kasiu, pytanie, które Pani zadała to właściwie dwa pytania i mam nadzieję, że nie dozna Pani zawodu, jeżeli w pierwszej kolejności spróbuję odpowiedzieć na bardzo częste i bardzo interesujące pytanie numer jeden: Jak przestać czuć się niewolnikiem korporacji? No właśnie, dlaczego tak wielu pracowników korporacji definiuje swoją pracę w kategoriach niewolnictwa, a siebie widzi w roli niewolnika? To kim, w takim razie, są osoby, które nimi zarządzają?

środa, 10 grudzień 2014 07:54

Jak zmotywować się do działania na 120% każdego dnia?
Małgorzata, 35 lat, pracuje w pionie sprzedaży klienta korporacyjnego w firmie ubezpieczeniowej

motywacjaPani Małgorzato, zastanawia mnie, jaka jest przyczyna, która wymusza na Pani potrzebę działania każdego dnia na 120%, a więc w założeniu znacznie powyżej oczekiwanego lub maksymalnego poziomu efektywności – symbolicznie określanego na pułapie 100%. Jeżeli ową przyczyną jest Pani ambicja, to moja odpowiedź będzie inna, niż w sytuacji, kiedy to czynniki zewnętrzne, np. środowisko pracy zawodowej wywiera duży nacisk na sposób interpretowania Pani osiągnięć – innymi słowy, mimo realizacji założonych celów, wciąż uważa Pani, że to za mało, by sprostać wygórowanym oczekiwaniom. Pozwolę sobie założyć, iż pytanie dotyczy motywacji do wyjątkowych zadań w obszarze Pani obowiązków zawodowych, gdzie skuteczność powinna być znacznie większa niż norma...

poniedziałek, 17 listopad 2014 21:06

Jak sobie radzić ze stresem w pracy? Moim problemem jest ciągłe napięcie i lęk, że czegoś nie zrobiłam, czegoś nie wiem, nie zrealizuję planów czy nie przekonam klienta do oferty.
Beata, 49 lat, pracuje w pionie sprzedaży klienta korporacyjnego w firmie ubezpieczeniowej

stres w pracyPani Beato, stres jest specyficzną reakcją organizmu na sytuację, którą umysł interpretuje w kategoriach zagrożenia życia lub zdrowia. Na czym polega ta specyficzna reakcja na zagrożenie? To przyśpieszone bicie serca, częstszy oddech, podniesione ciśnienie krwi, zwężenie źrenic, ucisk w żołądku, powodujący, że nie jesteśmy w stanie nic przełknąć, napięcie mięśni, a nawet nagła potrzeba skorzystania z toalety. Wszystkie powyższe zmiany w naszym organizmie zostają uruchomione po to, by przygotować nas do poradzenia sobie z owym zagrożeniem, a więc przygotować nas do walki lub ucieczki. Jak pewnie sama już się Pani domyśla, w momencie, kiedy nasz umysł uzna, że musimy walczyć lub uciekać, skomplikowane procesy intelektualne również nie są nam potrzebne. Dlatego też w sytuacjach silnego stresu nie możemy ...

sobota, 08 listopad 2014 22:29

Czy są jakieś kompetencje, które powinien rozwijać młody menedżer w pierwszej kolejności?
Krzysztof, lat 30, od miesiąca Project Manager w międzynarodowej Firmie IT

Panie Krzysztofie, każda kompetencja zbudowana jest z trzech składników: wiedzy, umiejętności i postawy. Zatem kompetencja o nazwie delegowanie zadań pracownikom oznacza, że Pan wie, jak należy optymalnie delegować zadania różnym członkom Pana zespołu, potrafi Pan to zrobić oraz prezentuje Pan postawę wewnętrzną, która temu sprzyja, np. zaangażowanie. Mając na uwadze powyższe, sugerowałabym, po pierwsze, poszerzanie swoich zasobów wiedzy. Międzynarodowe badania nad władzą i wpływem społecznym prowadzone od 1990 roku w 45 krajach na całym świecie (w tym w Polsce) pod przewodnictwem T.Bacon’a jasno wskazały, że wiedza to drugie najsilniejsze źródło władzy. Im większa wiedza, tym większa władza. Władzę należy rozumieć, jako siłę odziaływania na innych ludzi. Zatem menedżerowie, którzy mają szeroką wiedzę specjalistyczną, ale także...