Założenia szkolenia indywidualnego
- Szkolenie indywidualne dedykowane jest właścicielom firm oraz menedżerom, którzy chcą maksymalnie wydajnie podnieść poziom swoim kompetencji zawodowych i pozyskać umiejętności ściśle dopasowane do specyficznych potrzeb.
- W formule szkolenia indywidualnego mogą zostać zrealizowane wszystkie szkolenia menedżerskie w ramach Akademii menedżera.
- Tematyka szkolenia indywidualnego może być dowolnie kształtowana przez Klienta i obejmować m.in. poniższe zagadnienia:
- zarządzanie motywacją pracowników;
- prowadzenie szybkich i efektywnych spotkań zespołu;
- asertywność menedżera i psychologia komunikacji na stanowisku przełożonego;
- delegowanie zadań, monitoring i rozliczanie celów;
- prowadzenie rozmów oceniających;
- mediacje w przypadku konfliktu pracowników w zespole;
- prowadzenie indywidualnych rozmów z pracownikami odnośnie tzw. trudnych kwestii, jak negocjacje kwoty wynagrodzenia czy oczekiwania względem awansu;
- rozwijanie potencjału pracowników;
- budowanie swojego wizerunku zgodnego z rolą i oczekiwaniami środowiska zawodowego;
- psychologia negocjacji i mediacji;
- zarządzanie stresem w pracy menedżera;
- wystąpienia publiczne nakierowane na wywieranie wpływu i motywowanie do działania;
- radzenie sobie ze sporami i konfliktami interesów w organizacji.
- Podczas szkolenia Klient pracuje na swoich rzeczywistych problemach i sytuacjach trudnych.
- Szkolenie indywidualne prowadzone jest przez doświadczonego psychologa biznesu, który korzysta podczas zajęć z Klientem z naukowo zweryfikowanej wiedzy psychologicznej oraz narzędzi czy testów psychologicznych.
- W ramach szkolenia Klient otrzymuje pełen pakiet materiałów merytorycznych, w tym książki lub audiobooki.
- Szkolenie może odbyć się w dowolnie wybranym przez Klienta czasie oraz miejscu.
- Jeden blok szkoleniowy może trwać od 2 godzin do 8 godzin danego dnia – decyzja o czasie wspólnej pracy
z trenerem należy do Klienta. - Cały program szkolenia indywidualnego jest rozpisany na minimum 8 godzin pracy z trenerem. Maksymalny czas realizacji pełnego programu szkolenia indywidualnego zależy od decyzji Klienta.
- Szkolenie poprzedzone jest pełną diagnozą potrzeb szkoleniowych Klienta, która może przybrać dwie formy:
- Diagnoza potrzeb szkoleniowych poprzez osobisty wywiad trenera z Klientem. W tym przypadku podstawą diagnozy jest samoopis Klienta.
- Diagnoza potrzeb szkoleniowych w realnym środowisku pracy Klienta. W tym przypadku podstawą diagnozy jest obserwacja trenera/psychologa.
Ponownie, to Klient podejmuje decyzję, który rodzaj diagnozy jest dla niego optymalny.
- Szkolenie indywidualne zakończone jest procesem wdrożenia pozyskanej wiedzy oraz umiejętności. Proces ten także może przyjąć dwie formy:
- Wdrożenie wiedzy i umiejętności poprzez realizację tzw. zadań domowych oraz podsumowujące spotkanie z trenerem.
- Wdrożenie wiedzy i umiejętności poprzez bezpośrednie wsparcie trenera w realnym środowisku pracy Klienta.
Oczywiście, to Klient podejmuje decyzję, która forma wdrożenia wiedzy i umiejętności jest dla niego optymalna.
Cena oraz przykładowe programy szkoleniowe zawarte są w ofercie, którą Klient otrzymuje po wysłaniu zapytania na adres: biuro@abakano.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Przykładowy schemat szkolenia indywidualnego
Poniżej został przedstawiony przykładowy schemat szkolenia indywidualnego z bezpośrednim udziałem trenera na każdym etapie.
1. Diagnoza potrzeb szkoleniowych Klienta w realnym środowisku jego pracy
Jak to wygląda w praktyce?
Trener towarzyszy Klientowi podczas wykonywania standardowych obowiązków zawodowych, np. podczas spotkań z zespołem, delegowania zadań, organizowania planu zajęć czy rozwiązywania bieżących problemów
w relacji z Klientami.
Czemu to służy?
Trener ma szansę zaobserwować, jakie obszary rzeczywiście wymagają jego wsparcia, np. Klient jest przekonany, że nie radzi sobie z delegowaniem zadań pracownikom, a faktycznie niezadowalające dla niego efekty pracy mogą być wynikiem trudności ze skutecznym kontrolowaniem oraz egzekwowaniem realizacji obowiązków w zarządzanym zespole.
Na życzenie Klienta, trener może zaproponować także odpowiednie testy i kwestionariusze psychologiczne diagnozujące wybrane aspekty funkcjonowania w środowisku zawodowym.
2. Ustalenie zakresu szkolenia indywidualnego
Jak to wygląda w praktyce?
Po zestawieniu wniosków z obserwacji trenera z oczekiwaniami Klienta, zostają wybrane obszary, które mają ulec poprawie bądź zostać rozwinięte do określonego przez Klienta poziomu. Następnie trener przygotowuje program szkolenia – w pełni dostosowany do osobowości Klienta, jego stanowiska pracy oraz wymagań branży.
Czemu to służy?
Każdy Klient wymaga dopasowania do niego specyficznych narzędzi szkoleniowych, wyselekcjonowania odpowiedniej wiedzy i zaproponowania skrojonego na miarę treningu. Nie można wszystkim zaaplikować tej samej wiedzy i w ten sam sposób rozwijać wybranych umiejętności. To po prostu nie przynosi efektów.
O czym każdy przekonał się nieraz, siedząc na szkoleniu, którego program przystosowany był do ogólnej średniej uczestników, a nie do niego.
3. Szkolenie indywidualne – praca jeden na jeden z trenerem
Jak to wygląda w praktyce?
W wyznaczonym przez Klienta miejscu i czasie odbywa się szkolenie, podczas którego uczestnik szkolenia jest maksymalnie skupiony i efektywny - nie ma nikogo innego na sali, więc nie może „odlecieć” myślami, nie zdarzy się, że czegoś nie przetrenuje lub nie zrozumie. W ten sposób jest całkowicie zaangażowany i to natychmiast przynosi efekty.
Czemu to służy?
Szkolenie jeden na jeden z trenerem to ogromny komfort pracy, ale przede wszystkim znakomite rezultaty. Trener podąża za Klientem, a nie za programem. To Klient decyduje na czym się skupić, czemu poświęcić więcej czasu, co powtórzyć. Nie musi oglądać się na innych i dostosowywać do poziomu różnych ludzi na sali szkoleniowej – nadrabiać w stosunku do bardziej doświadczonych, ani stać w miejscu czekając na osoby będące daleko w tyle.
4. Wdrażanie nowej wiedzy i umiejętności
Jak to wygląda w praktyce?
Po zakończonym szkoleniu trener ponownie towarzyszy Klientowi podczas wykonywania obowiązków zawodowych, ale tym razem tylko tych, które stały się przedmiotem szkolenia i obserwuje, jak radzi sobie
z wdrażaniem nowej wiedzy i umiejętności. Klient otrzymuje pełną informację zwrotną – wie, co robi dobrze, a co źle i nad czym powinien się bardziej skupić. Dzięki temu ma pewność, że postępuje prawidłowo i prawidłowy schemat powoli się utrwala, stając się nowym i skutecznym nawykiem.
Czemu to służy?
Konsekwentne działanie według nowych schematów przez ok. 6 tygodni przekształca się w nowy nawyk. Jeżeli trener towarzyszy Klientowi na początku tego okresu, poprawia błędy, a jednocześnie motywuje, to Klient może mieć pewność, że jego inwestycja w szkolenie indywidualne przyniesie 100% zysku i już nigdy więcej nie będzie miał potrzeby do tego wracać.
biuro@abakano.pl
- Delegowanie zadań i ocena pracownicza
- Zarządzanie zespołem
- Asertywność menedżera
- Zarządzanie stresem w pracy menedżera
- Zarządzanie zespołem liderów
- Zarządzanie zespołem sprzedaży
- Rozwijanie potencjału pracowników
- Budowanie wizerunku menedżera
- Zarządzanie motywacją pracowników
- Wystąpienia publiczne w pracy menedżera
- Trudne rozmowy z pracownikami – negocjacje i mediacje
Pani Oliwia Matejko ma szeroką wiedzę, którą potrafi doskonale wpisać w realia. Pojawiłam się na szkoleniu z wieloma pytaniami i dostałam profesjonalnie opracowany plan spotkań indywidualnych, który odpowiedział na problemy i potrzeby pojawiające się w mojej codziennej pracy. Dostałam kontretne, gotowe do zastosowania narzędzia i dużo wsparcia we wprowadzaniu umiejętności w życie. Poprzez szerokie podejście do tematu komunikacji, obserwuję pozytywne zmiany na polu zawodowym i prywatnym.
Pani Oliwia Matejko osiąga sukcesy i pomaga osiągać je innym.
Serdecznie polecam współpracę.